Otvíráme nové foto studio v novém prostředí – příprava bts

Zkušenosti z otvíraní nového foto studia v novém prostředí. Na co se připravit a co si promyslet než se rozhodnete otevřít své foto studio?

Jednoho dne jsem dostal nápad, že by bylo super mít vlastní foto studio a že by bylo krásné, aby lídé jezdili za námi, my jim mohli posloužit, udělat krásné fotografie, dostat zaplaceno a mít čas na rodinu a Život. Zní vám to povědomě? Ta myšlenká, která proletí hlavou, začne dloubat a za nějaký čas ji nakonec artikulujete a vše se dá do pohybu.

Tak to začalo u mne. A ihned přede mnou vyvstaly otázky, které si žádaly odpovědi.

Nové foto studio příprava

Co budeš Petře nabízet?

Proč to děláš?

Kolik času do toho mohu věnovat?

Jak to budu vydělavát?

Za kolik budeme naše služby a produkty prodávat?

Kdo ti sem, do vesnice, bude jezdit?

Jak a kde oslovíš své potencionální klienty?

Na tyto otázky jsem si musel poctivě, ve vší duchapřítomnosti a s vnímaním okolních realií, odpovědět. V záři jsem se rozhodl, že naše nové Foto studio Pelucha ve Všedobrovicích uděláme na zahradě v budově „skladu.“  “ A že zde budeme fotografovat business portrét, rodinné portréty a boutique style portréty. Že nabídneme širokou škálu služeb, aby měli naši klienti možnost si vybrat. Vždy však budeme dbát na to, aby se lidé cítili dobře, abychom jim udělali hezké fotografie a doručili produkty vysoké kvality.“  Tohle prohlášení by se dalo nazvat Business plánem. ( Teď ještě vytvořit Marketingový plán:) )

Beta verze nového foto studia. Jěště je dlouhá cesta do finální podoby.

Před oficiálním otevřením studia jsem si musel připravit koncept produktů a služeb, abych věděl, co chci a mohu nabízet, (kdyby se třeba někdo ozval). Pro vytvoření konceptu produktů jsem bral v potaz, co by naši klienti rádi dostali. Někoho potěší fotografie na displeji, jiného potěší krásně zarámované portréty svých blízký, či sebe. Jiné zase potěší široká nabídka krásných albumů. Po letech fotografování již také vím, co umím a neumím dělat. Rozhodl jsem se, že nebudu nabízet všechno, ale jen to, co mne teší a co umím dělat s radostí.

To do list – nové studio na novém místě:

  • POSTAVIT STUDIO /pronajmout, koupit
    • Duležíte! – finanční rozvaha -investice/příjmy
    • Kde bude studio umístěno?
  • ZAJISTIT KLIENTY
    • Pro koho je studio určeno?
  • JAKÉ SLUŽBY/PRODUKTY NABÍDNOUT
    • Co budu nabízet? Co umím? Co mohu?
    • Kolik budou služby stát?

Samozřejmně praxe ukáže, jak se naše sný a vize potkají s realitou, ale začít se nějak musí. A jak říká: „Lepší dělat a snažit se než jen sedět a čekat.“ Není na co čekat.

Portrét těhotné maminky z našeho foto studia.

Pokud vás zajímá fotografické řemeslo, rádi byste se začali fotografováním živit či se chcete zlepšit napřiklad ve svatební fotografii, mámé pro zde nabídku intenzivních workshopů pro fotografy.

 

PS: Příště shrnu, jak jsem postupoval (a stále postupuji) při vytváření marketingového plánu nového studia na novém místě.

 

Spojte se snámi