Druhý rok v businessu svatebního fotografa v PrazeThe second year in business of wedding photographer in Prague
Druhý rok v businessu svatebního fotografa v Praze Druhý rok v businessu svatebního fotografování jsem zahájil účastí na svatebním veletrhu v hotelu Diplomat. Netušil jsem, co a jak dělat. Stánek jsem si tedy zařídil podle sebe. Investoval jsem do krásného, ručně zhotoveného svatebního alba, vytiskl jsem mé oblíbené fotografie na velký formát a zarámoval je. Stánek jsem pak doplnil vázou s liliemi, ceníkem a vizitkami. Veletrh byl pro mne úspěšný, nasmlouval jsem téměř 15 svateb, tedy polovinu mého ročního plánu. S novou motivací jsem mohl dál pracovat na zvýšení povědomí o mé značce. Začal jsem vytvářet můj první profesionální svatební web. Inspiraci jsem hledal všude po světě. Od prezentace fotografů, grafiků i firem. Také jsem zaplatil programátora, abych mohl svůj web mít podle svých představ a nemusel jen přetvářet cizí templety. V březnu se mi otevřely nové dveře v mém podnikatelském prostředí a to díky navázání spolupráce s Prague Weddings. Děkuji Zdence za odvahu mě tehdy kontaktovat:). V té době jsem totiž ještě neměl zdaleka takové zkušenosti, jaké mám dnes. Neustále jsem však studoval a učil se od ostatních fotografů. Spolupráce se zmíněnou agenturou mi přinesla spoustu nových zkušeností, především v oblasti komunikace s klienty a v sebeprezentaci. Ve druhém roce života svatebního fotografa se mi podařilo dohodnout fotografování svatby v Indii. Tato jedinečná možnost sebou přinesla i nutnost investice do lepšího vybavení. Dokoupil jsem světelné, pevné objektivy i blesky a musel jsem se s nimi naučit pracovat. Za což jsem byl pak při svatbě moc rád, protože vzhledem k teplotám, které v Indii panovaly, se velká část svatby odehravala za tmy. Celý popisovaný rok se nesl především ve zdokonalování jednak mého fotografického umění, ale také ve zlepšování mého podnikatelského umu a marektingu. Nikdy předtím jsem si totiž nemusel shánět práci sám.:) Neustálý marketing je podle mě velmi důležitým momentem v existenci nejen rostoucí firmy. Každá společnost má svoji reklamní strategii a styl. Tak i já jsem si musel cestu, jak prezentovat své fotografie, služby i produkty najít. Zkoušel jsem de facto vše, co mne napadlo a na co jsem měl aktuálně finance. Od reklamy v novinách, registrování se na svatební weby, psaní blogu atd. Během neustálého konfrontování se s podnikatelským světem profesionální fotografie jsem měl i to štěstí, že jsem našel v Americe kolegy, kteří mi svou radou a prací pomáhali objevovat nové směry na mé podnikatelské cestě svatebního fotografa. Jsem jim vděčný za jejich ochotu podělit se o své zkušenosti na svých workshopech a webech. Na konci prvního roku jsem si podal přihlášku do mezinárodní asociace svatebních fotografů, kde přijímají na základě rešerše, práce a zkušeností fotografa. Měsíc, kdy jsem čekal na stanovisko asociace, zda budu nebo nebudu přijat, jsem byl velmi nervózní. Když jsem obdržel kladnou odpověď, byla nervozita vystřídána pocitem velkého štěstí. Za zároveň jsem pocítil závazek pracovat ještě lépe. Druhý rok s sebou přinesl mnoho nových zkušeností, starostí i radostí. Naučil jsem se větší systematičnosti v práci, a také jsem zdokonaloval fotografické metody a postupy:). Přeji Vám pevnou vůli a víru v sebe sama, že opravdu dokážete to, co si přejete!
The story will be soon..